بررسی موانع و مشکلات موجود در نظام ارزشیابی عملکرد فعلی کارکنان شرکت کشتیرانی و ارائه الگوی ارزشیابی برای بهبود و افزایش کارایی آنان[پایاننامه]/دانشجو حسین جعفری ؛ استاد راهنما غلامرضا خاکی ؛ استاد مشاور فرزاد فخیمی
دانشگاه آزاد اسلامی. واحد تهران شمال. دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی
چکیده
:
در این پژوهش تلاش شده است تا موانع و مشکلات موجود در نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان شرکت کشتیرانی در سال ۸۴ شناسایی و ارائه شود و در نهایت راه حل مناسبی برای حل این مشکلات و موانع بیان گردد. نتایج پژوهش نشان میدهد که: مشکلات روشی و فنی سیستم ارزشیابی با ناکارآمدی سیستم ارزشیابی رابطه معنیداری دارد. - مشکلات روانی رفتاری سیستم ارزشیابی ناشی از عوامل انسانی، با ناکارآمدی سیستم ارزشیابی رابطه معنیداری دارد. - مشکلات عدم اثر نتایج سیستم ارزشیابی با ناکارآمدی سیستم ارزشیابی رابطه معنیداری دارد. محقق برای بهبود و افزایش کارآیی کارکنان شرکت کشتیرانی الگوی اجرای ارزشیابی ۳۶۰ درجه برای جایگزین نمودن با سیستم نظام ارزشیابی فعلی شرکت ارائه داده است.
شماره بازیابی
:
۵۱-۱۱۳۳۲
شماره کتابشناسی ملی
:
ایرانم۸۴-۱۸۷۴۸
شماره بازیابی
:
۵۱-۱۱۳۳۲
پدیدآور
:
یساقی، ابوالقاسم
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مسایل و مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی - واحد قوچان[پایاننامه]پژوهشگر ابوالقاسم یساقی؛ استاد راهنما ثقفی؛ استاد مشاور توسلی
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
چکیده
:
فارسی - انگلیسی
هدف پژوهش شناسایی مسایل و مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان و میزان رضایت یا نارضایتی آنان در دانشگاه و بخشهای مختلف آن است روش نمونه گیری: براساس مهمترین متغیر موثر در ناهمگن بودن جامعه آماری یعنی رشتههای تحصیلی، نمونه گیری مطبق غیر نسبی و حجم نمونه ۱۴۶ نفر است روش پژوهش پیمایشی(Surevy) و نمونه گیری ابزار اندازه گیری: پرسشنامه، محاسبات آماری بااستفاده از نرم افزارspss و در بخش آزمون فرضیهها از آزمون t استودنت، تحلیل واریانس (نسبت (F و آزمون توکسی(HSD) نتیجه کلی نشان میدهد که به طور متوسط ۵/۵۴ درصد پاسخ گویان از دانشگاه رضایت داشته و ۵/۴۵ درصد از وضعیت موجود آن ناراضی اند. بیشترین مشکلات به ترتیب در بخشهای امور رفاهی، وضعیت هماهنگی، امور مالی و امور آموزشی قرار دارد همچنین براساس یافتههای مربوط به آزمون فرضیهها در میزان نارضایتی از دانشگاه و بخشهای مختلف آن بین گروههای آموزشی چهارگانه تفاوت معنا دار وجود دارد
شماره بازیابی
:
۵۱-۲۳۷۴۵
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۰۵۳۵۷۳
شماره بازیابی
:
۵۱-۲۳۷۴۵
پدیدآور
:
قزوینیکر، یدالله.
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مشکلات اشتغال جانبازان بالای ۲۵ ٪ در استان کرمان[پایاننامه]/نگارش یدالله قزوینی کر ؛ استاد راهنما مهدی ابراهیمی نژاد ؛ استاد مشاور محمد قزل ایاغ.
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
چکیده
:
جهت ارضا، نیازهای مادی و غیر مادی، افراد نیازمند شغلی متناسب با توانائی و استعداد خود میباشند. اشتغال برای جانبازان - با توجه به اینکه آنها بخشی از توانایی خود را از دست داده اند - حائز اهمیت است، زیرا غالبأ این گروه از افراد در رابطه اشتغال خود با مشکل مواجه میباشند. با توجه به این مساله موضوع مطالعه حاضر بررسی مشکلات اشتغال جانبازان بالای ۲۵ ٪ از کارافتادگی در استان کرمان است. پس از بررسیهای مقدماتی چهار عامل به عنوان مشکلات اشتغال جانبازان شناسایی شده اند. این عوامل شامل ضعف سیستم توان بخشی در بنیاد مستضعفان و جانبازان وجود قوانین و مقررات د رخصوص جانبازان، میزان و نوع تحصیلات و درصد و نوع جانبازی بوده است. برای جمع آوری اطلاعات جهت آزمون فرضیات از پرسشنامه استفاده شده است. پس از جمع آوری اطلاعات علاوه بر تجزیه و تحلیلهای توصیفی با استفاده از آزمون کای دو و همچنین آزمون میانه فرضیات تحقیق مورد آزمون قرار گرفته اند. نتایج حاصل از آزمون نشان داد که به اعتقاد جانبازان و به احتمال بیش از ۹۵٪ ضعف سیستم توانبخشی در بنیاد مستضعفان، وجود قوانین و مقررات در خصوص جانبازان، میزان و نوع تحصیلات و نوع درصد جانبازی بر اشتغال جانبازان استان کرمان موثر است.
شماره بازیابی
:
۵۱-۶۲۳۷۰
شماره کتابشناسی ملی
:
۲۴۱۶۸۵۲
پدیدآور
:
چمنی، فرهاد
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مهمترین مشکلات موجود بر صادرات و واردات در گمرک دوغارون [پایاننامه]/نگارش فرهاد چمنی ؛ استاد راهنما علیاکبر جوکار ؛ استاد مشاور محمدعلی ناظریانی.
مقطع و رشته تحصیلی
:
(کارشناسی ارشد): مدیریت بازرگانی.
محل و سال اخذ مدرک
:
، ۱۳۸۹.
نام دانشگاه/ پژوهشگاه
:
دانشگاه پیام نور، مرکز ساری.
مشخصات نشر
:
۱۳۸۹.
مشخصات ظاهری
:
[۲۱۷] ورق: جدول، نمودار، پرسشنامه.
يادداشت
:
چکیده: فارسی- انگلیسی.
یادداشت
:
کتابنامه: ص. ۲۰۴-۲۰۸.
شناسه افزوده
:
جوکار، علیاکبر، ۱۳۴۰ - ، استاد راهنما
شناسه افزوده
:
ناظریانی، محمدعلی، استاد مشاور
توصیفگر
:
صادرات
واردات
گمرک
استانداردها
ترخیص
شناسه افزوده
:
دانشگاه پیام نور. مرکز ساری. دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
چکیده
:
تحقیق حاضر به بررسی مهمترین مشکلات و موانع موجود بر صادرات و واردات کالا در گمرگ دوغارون پرداخته است، روش تحقیق که بصورت میدانی است. سعی شده که با کمک افراد متخصص و مسئولین ذی ربط سازمان گمرک، موانع و مشکلات شناسایی شود و در قالب فرضیاتی مرتبط با حمل و نقل ریلی، تجهیزات حمل و نقل کالا، آزمایشگاههای مجهز، انبارها و سرخانهها و بازارچه مطرح گردد. پس از جمعآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با فرضیات ذکر شده در بالا از طریق ابزارهای آماری، فرضیات ارائه شده پذیرفته شده و اولویتهای فرضیات جهت اجرا مشخص میگردد و در ادامه به ارائه پیشنهاداتی برای افزایش رضایت صاحبان کالا و کاهش هزینهها، کاهش خسارتهای وارده احتمالی و افزایش روند صادرات و واردات پرداخته میشود. کلیدواژهها: گمرک، استاندارد، صادرات و واردات، ترخیص کار، بازارچه.
شماره بازیابی
:
۵۱-۶۴۸۶۹
شماره کتابشناسی ملی
:
۲۵۲۱۴۲۱
پدیدآور
:
احمدی، فرحناز
عنوان و نام پديدآور
:
شرح مشکلات دیوان سنائی [پایاننامه]: لغات، تعبیرات و اصطلاحات/ نگارش فرحناز احمدی؛ استاد راهنما مهدی ماحوزی؛ استاد مشاور سیدعلیمحمد سجادی
تحلیل ادبی
تحلیل محتوا
غزل
اصطلاحات
قصیده
قرن ۵.
شعر
شناسه افزوده
:
دانشگاه آزاد اسلامی. واحد رودهن
چکیده
:
پژوهش حاضر به بررسی شرح مشکلات دیوان حکیم سنایی غزنوی (لغات، تعبیرات و اصطلاحات) پرداخته است. در ابتدا به غزلیات اختصاص دارد و در ذیل هر لغت یا اصطلاح دشوار بعد از معنی و توضیح لازم، شاهد موردنظر آورده شده است، و بعد ابتدا لغت مشکل شرح داده شده سپس بیت موردنظر از دیوان حکیم سنایی آورده شده است. در هر دو بخش، پس از آوردن لغت مشکل از هر بیت علامت اختصاری آن آمده که نشاندهنده لغت از لحاظ دستوری، قرآنی، حدیث، نهجالبلاغه، فارسی، عربی، ترکی و... است. لازم به ذکر است که برای هر لغت، تعبیر یا اصطلاح دشوارتر به ضرورت شاهدی از دیگر سرایندگان برجسته ادب فارسی آمده است. کلیدواژهها: سنایی - دیوان - شرح مشکلات - غزل - قصیده.
شماره بازیابی
:
۵۱-۱۳۷۹۲
شماره کتابشناسی ملی
:
م۸۵-۹۵۰۲
پدیدآور
:
افشار٬ زهره
عنوان و نام پديدآور
:
مقایسه میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی در دانشآموزان پسر نارساخوان و عادی دوره ابتدائی[پایاننامه]/پژوهشگر زهره افشار ؛ استاد راهنما ابوالقاسم مهرینژاد ؛ استاد مشاور کامبیز پوشنه
دانشگاه آزاد اسلامی٬ واحد تهران مرکزی٬ دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی
چکیده
:
هدف پژوهش مقایسه میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی در دانش آموزان عادی و نارسا خوان پسر در مقطع ابتدایی در شهر ری است. روش نمونه گیری به صورت تصادفی چند مرحله ای صورت گرفته است دانش آموزان نارسا خوان از بین مراجعین به مرکز مشکلات یادگیری ری و دانش آموزان عادی از بین مدارس پسرانه ابتدایی ۲ ناحیه شهر ری به صورت تصادفی انتخاب شده و با هم همتا شده اند. ابزار اندازه گیری به منظور کنترل دامنه هوشی دانش آموزان آزمون هوشی وکسلر کودکان WISC - R فرم تجدید نظر شده شیراز استفاده گردید برای مقایسه میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی از پرسشنامه سوانسون استفاده گردیده از کارنامه دانش آموزان نیز به منظور بررسی میزان نمرات درسی آنها استفاده شده است. طرح پژوهش در ابتدا دو گره از دانش آموزان عادی و نارسا خوان انتخاب شده اند سپس با کنترل دامنه هوشی ( ۱۰۰ - ۸۵ ) برای هر پایه از دوم تا پنجم ۱۰ دانش آموز در هر گروه انتخاب گردیده که پرسشنامه فرا شناخت سوانسون را به صورت انفرادی پاسخ داده اند سپس با روشهای آماری نتایج تحلیل شده است. نیتجه کلی پژوهش نشان میدهد که دانش آموزان نارسا خوان در تمامی پایه های دوم تا پنجم نسبت به دانش آموزان عادی از راهبردهای فراشناختی کمتری استفاده میکنند و همچنین بین پایه تحصیلی و میزان استفاده از راهبردهای شناختی ارتباط معناداری وجود دارد و هرچه پایه تحصیلی بالاتر رود میزان استفاده از این راهبردها بیشتر میشود.
دانشگاه آزاد اسلامی ( تهران مرکزی). دانشکده علوم اجتماعی و روانشناسی. گروه روانشناسی
چکیده
:
هدف از پژوهش حاضر این است که مشکلات روانشناختی گروهی از والدین کودکان ناتوان هوشی با والدین کودکان عادی مقایسه شود مشخص شود که آیا والدین کودکان ناتوان هوشی مشکلات روانشناختی بیشتری را تجربه میکنند یا خیر، روش پژوهش علی - مقایسه ای پس رویدادی است. نتایج پژوهش نشان میدهد که والدین با کودکان ناتوان هوشی مشکلات روانشناختی بیشتری را در زمینه های شکایات جسمانی حساسیت بین فردی افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، روانپریشی، و حالت وسواسی از والدین کودکان عادی تجربه میکنند ولی در زمینههای ترس مرضی و حالات پارانوئیدی بین والدین کودکان ناتوان هوشی و والدین کودکان عادی تفاوت معنی داری وجود ندارد. و مادران کودکان ناتوان هوشی مشکلات روانشناختی بیشتری را در زمینههای شکایت جسمانی حساسیت بین فردی، افسردگی، پرخاشگری، اضطراب و حالت پرخاش از پدران کودکان ناتوان هوشی تجربه میکنند ولی در زمینه های ترس مرضی، روانپریشی و حالت پارانوئیدی تفاوت معنی داری بین پدران و مادران کودکان ناتوان هوشی وجود ندارد.
شماره بازیابی
:
۵۱-۱۰۹۷۸
شماره کتابشناسی ملی
:
م۸۴-۲۴۴۳۹
پدیدآور
:
ضیایی، امیررضا
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی میزان شیوع مشکلات اسکلتی عضلانی شایع در دندانپزشکان (کمردرد، گردندرد، شانهدرد) و ارتباط عوامل محیطی با آنها [پایاننامه]/دانشجو امیررضا ضیایی ؛ استاد راهنما هادی کریمزاده ؛ استاد مشاور اکبر حسنزاده
مقطع و رشته تحصیلی
:
( دکترای حرفه ای ) : دندانپزشکی
مشخصات نشر
:
خوراسگان، ۱۳۸۰
مشخصات ظاهری
:
م، ۷۷ ورق:مصور، جدول، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده : فارسی - انگلیسی
یادداشت
:
کتابنامه : ص. ۷۱- ۷۲
شناسه افزوده
:
کریمزاده، هادی، استاد راهنما
شناسه افزوده
:
حسنزاده، اکبر، استاد مشاور
توصیفگر
:
استخوان بندی
عوامل محیطی
همه گیرشناسی
بیماریهای عضلانی استخوان
توصیفگر
:
ایران
اصفهان
شناسه افزوده
:
دانشگاه آزاد اسلامی. خوراسگان. دانشکده دندانپزشکی
چکیده
:
هدف پژوهش بررسی میزان شیوع مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کمر درد، گردن درد، شانه درد و تاثیر عوامل محیطی براین مشکلات در دندانپزشکان شهر اصفهان است. ابزار پژوهش پرسشنامه ای است که در بین ۱۶۴ دندانپزشک توزیع شد نتیجه گیری : ۵/۸۰ ٪ از دندانپزشکان حداقل یکی از مشکلات عضلانی را داشتند. میزان شیوع کمر درد ۷/۵۶٪، کردن درد ۵/۶۹٪ و شانه درد ۱/۵۶٪. سن، جنس، میزان کار هفتگی و سابقه کار تاثیری بر میزان رشد این مشکلات نداشته اند. استفاده از دستیار آشنایی و رعایت وضعیت مختلف صحیح کار کردن نیز مورد بررسی قرار گرفتند. در افرادی که بیشتر ورزش میکنند شدت شانه درد و کمردرد و همچنین تعداد این مشکلات کمتر بود ولی تاثیر بر شدت کمر درد نداشت. با توجه به زیاد بودن فراوانی این مشکلات باید تمهیداتی برای پیشگیری از آنها به عمل آید که به تعدادی از انها در زیر اشاره شده است. ۱- آگاهی دادن به دندانپزشکان به منظور روی آرودن هر چه بیشتر به ورزش. ۲- آموزش و نظارت دقیق بر حالتهای صحیح کارکردن در دانشجویان. ۳- آگاهی دادن به دندانپزشکان برای مراجعه به پزشک متخصص هنگام ایجاد این مشکلات.
دانشگاه آزاد اسلامی، ماحد تهران مرکزی، دانشکده حقوق
چکیده
:
هدف پژوهش ارایه راهکار در خصوص مشکلات مراجعه دولتها به داوری است. روش پژوهش به صورت کتابخانه ای است. پژوهش در سه بخش ماهیت قراردادهای دولتی با اتباع بیگانه، تعیین قانون حاکم بر داون دولتها با شرکتهای خصوصی و موانع اجزای آراء داوری علیه دولت تدوین شده است. نتایج نشان میدهد که امروز دولتها در عرصه تجارت بین الملل تنها به عنوان یک طرف قرارداد و بدون وصف دولتی به مفهوم حقوق داخلی میتوانند نقش افررینی کنند لذا موانعی که در کنوانست نیویورک ماده ۵ ان را نجودا اخصاص داده است راهکان برای جرای اراء داون خارجی در کشورهای طرف متعاهد محسوب میگردد.
شماره بازیابی
:
۵۱-۳۱۴۵۵
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۱۴۶۳۱۸
پدیدآور
:
دانشیان، داود
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مشکلات ناشی از فقدان استاندارد حسابرسی در دستگاههای دولتی استان اصفهان[پایاننامه]/تهیهشده به وسیله داود دانشیان؛ استاد راهنما مهدی انوری؛ استاد مشاور مهدی جمشیدیان
هدف تحقیق حاضر اولا تعیین مشکلات حسابرسی دولتی در دستگاههای دولتی استان اصفهان و ثانیا تعیین نقش حسابرسی دولتی به عنوان بازوی مدیریت عالی در دستگاههای دولتی استان اصفهان است. روش تحقیق پیمایشی از نوع میدانی و توصیفی است. فصل دوم به معرض پیشینه موضوع اختصاص داده شده و شامل موضوعاتی در مورد نظارت، صداقت در گزارش دهی سیستم و ساختار مالی دستگاههای دولتی نقش حسابرس در اصلاح سیستم و ساختار مالی است پرسش آغازی مطالعات اکتشافی، مصاحبه اکتشافی، ساختن دل تحلیلی، روشهای جمع اطلاعات و توزیع پرسشنامه مباحث اصلی فصل سوم را تشکیل میدهند. فصل چهارم تحقیق به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده اختصاص دارد. فصل پنجم به نتیجه گیری و محدودیتهای تحقیق و پیشنهادات اختصاص داده شده است.