هدف پژوهش بررسی و تعیین کارایی فنون بازی درمانی بر مشکلات عاطفی کودکان ابتدایی افسرده و افزایش توانمندیهای آنها در رویارویی با مشکلات و غلبه بر نگرانیهایشان است. و به روش نیمه آزمایشی و طرح پژوهشی پیش آزمون- پس آزمون انجام شده است. به این منظور ۱۴ نفر از کودکان افسرده به طور تصادفی به دو گروه واگذار شدند. گروه آزمایشی به مدت ۱۲ جلسه تحت برنامهریزی بازی درمانی قرار گرفتند. نتایج نشان میدهند که نشانه های افسردگی کودکان افسرده پس از اجرای برنامه بازیدرمانی به طور معناداری کاهش یافته است.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۱۴۰۱۰
شماره کتابشناسی ملی
:
م۸۵-۴۹۹۴
پدیدآور
:
یاراحمدی، خدیجه
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مشکلات ارتباطی عاطفی دانشآموزان و معلمان دوره متوسطه از دیدگاه دانشآموزان، معلمان و مدیران شهر اهواز سال ۸۰ - ۱۳۷۹[پایاننامه]/پژوهشگر خدیجه یاراحمدی ؛ استاد راهنما آذر قلیزاده ؛ استاد مشاور محمدحسین یارمحمدیان
مقطع و رشته تحصیلی
:
( کارشناسی ارشد ) : برنامهریزی آموزشی
مشخصات نشر
:
خوراسگان ( اصفهان )، ۱۳۸۰
مشخصات ظاهری
:
ط، [ ۱۷۱ ] ورق:جدول، نمودار، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده : فارسی - انگلیسی
یادداشت
:
کتابنامه : ص. ۱۳۷ - ۱۴۲
واژهنامه
چکیده
:
هدف پژوهش بررسی مشکلات ارتباطی - عاطفی معلمان و دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر اهواز در سال ۸۰ - ۱۳۷۹ صورت گرفته است. روشی که در تحقیق مورد استفاده قرار گرفته، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان - معلمان و مدیران دوره متوسطه شهر اهواز در سال تحصیلی ۸۰ - ۷۹ است. که از ۸۲ دبیرستان دولتی دخترانه ۱۲ دبیرستان انتخاب گردید. ابزار اندازه گیری در این پژوهش دو پرسشنامه محقق ساخته است که با استفاده از تحلیل محتوای نامه های دانش آموزان و همچنین مصاحبه های به عمل آمده با معلمان و مدیران است. نتایج تحقیق نشان داده که : میزان مشکلات ارتباطی - عاطفی دانش آموزان نسبت به معلمان بیش از سطح متوسط بوده است. بین سنین مختلف با مشکلات ارتباطی عاطفی دانش آموزان و معلمان ارتباط وجود دارد. با افزایش سن دانش آموزان مشکلات ارتباطی - عاطفی آنها کاهش مییابد. بین رتبه تولد دانش آموزان و مشکلات ارتباطی عاطفی دانش آموزان و معلمان ارتباط وجود دارد به طوری که هر چه رتبه تولد افزایش یابد میزان مشکلات نیز افزایش مییابد. بین معدل و میزان مشکلات ارتباطی عاطفی دانش آموزان و معلمان ارتباط وجود دارد با افزایش معدل مشکلات کاهش مییابد. بین سطح اشتغال پدران و مشکلات ارتباطی عاطفی دانش آموزان تفاوت وجود دارد. دانش آموزانی که پدران آنها سطح اشتغال بالاتری دارند میزان مشکلات ارتباطی - عاطفی آنها کمتر بوده است. مشکلات ارتباطی - عاطفی از بین دانش آموزان و معلمان بیش از دانش آموزان و مدیران بوده است و تفاوت بین این میزان معنادار است.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۲۷۳۳۳
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۰۸۱۲۳۷
پدیدآور
:
معصومی، مرجان
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مشکلات زندگی دانشجویان دختر ( ۳۰ - ۱۸ ساله ) ساکن خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از دید خود دانشجویان[پایاننامه]/پژوهشگر مرجام معصومی ؛ استاد راهنما حبیب آقابخشی ؛ استاد مشاور افسانه وارشهفر
مقطع و رشته تحصیلی
:
( کارشناسی ارشد ) : پژوهشگری
مشخصات نشر
:
تهران، ۱۳۸۶
مشخصات ظاهری
:
ر، [ ۱۵۹ ] ورق:جدول، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده
یادداشت
:
کتابنامه : ص. ۱۴۷ - ۱۵۳
چکیده
:
مسئله مزبور که درباره مشکلات زندگی دانشجویان دختر ( ۳۰ - ۱۸ ) ساله ساکن در خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان است که هدف شناخت مشکلات زندگی خوابگاه کمبود فضا و تراکم بیش از حد، نامناسب بودن محل و معماری، فقدان امکانات جنبی، محیط شبه نظامی و فقدان مقررات منطقی و قابل دفاع، ناسازگاری با هم اتاقی، عدم احساس مسولیت در برابر حفظ اموال و ... که کسب فرار اکثر دانشجویان از محیط خوابگاه ها شده است. د راین پژوهش، مشکلات زندگی دانشجویان را با توجه به متغیرهای ( سن، شهر، سکونت والدین، نگرش نسبت به خوابگاه، تراکم در خوابگاه، چگونگی گذران اوقات فراغت، نگرش به نوع کج رفتاری ها، امکانات رفاهی ـ تفریحی، چگونگی برخورد مسولین خوابگاه، نگرش نسبت به گرایش به برقراری رابطه با جنس مخالف، نگرش نسبت به شرایط تحصیلی و چگونگی وضعیت اقتصادی دانشجویان و تاثیر گروه همسالان ) بررسی نمودیم. جامعه آماری این پژوهش ۸۲۰ نفر بوده اند که از طریق نمونه گیری ۲۶۰ نفر انتخاب شده که این نمونه گیری از طریق فرمول کوکران و متناسب با حجم جامعه آماری انجام گرفته است. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی است که به شیوه پیمایشی انجام پذیرفته است و با استفاده از تکنیک مصاحبه و بسته و نیمه باز و باز و همچنین مشاهده و ابزار پرسشنامه، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده سپس با استفاده از آمار توصیفی و اسنباطی و با استفاده از جداول یک بعدی و جداول دو بعدی ( کای اسکوئر ) و ضریب همبستگی خی دو، V کرامر، D و somers تاثیر متغیرها را در مشکلات زندگی دانشجویان بررسی شده نتایج نشان میدهد بین نگرش دانشجویان نسبت به تراکم در خوابگاه و نگرش دانشچویان نسبت به سکونت والدین و نگرش دانشجویان نسبت به کنترل شدید خانواده رابطه معنی داری در سطح اطمینان ۹۹٪ وجود دارد. و بین سن چگونگی گذران اوقات فراغت، نگرش دانشجویان به نوع کج رفتاریها، نگرش دانشجویان نسبت به برقراری رابطه ها با جنس مخالف، امکانات رفاهی - تفریحی، چگونگی برخورد مسولیت خوابگاه با دانشجویان، نگرش دانشجویان به وضعیت خوابگاه، نگرش دانشجویان به شرایط تحصیل، نگرش دانشجویان نسبت به فشار توسط گروه همسالان، دور بودن از خانواده و نگرش دانشجویان به مشکلات اقتصادی و وضعیت هزینه ها رابطه معناداری مشاهده نگردید. از نتایج فرعی یافته های تحقیق مشکلات دانشجویان خوابگاهی به ترتیب اولویت عبارتند از : مشکلات تراکم در خوابگاه، دوری محل سکونت والدین، کنترل شدید خانواده، وضعیت اقتصادی
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۵۰۵۵
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۲۷۸۰۱۶
پدیدآور
:
احمدی، فروزان
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی مشارکت اولیا و مربیان درحل مشکلات آموزشی دانشآموزان دبیرستانهای دخترانه شهرستانهای قائمشهر، ساری و بابل از نظر مدیران[پایاننامه]/نگارش فروزان احمدی ؛ استاد راهنما منصور تولیتی ؛ استاد مشاور محمدتقی مداح
مقطع و رشته تحصیلی
:
(کارشناسی ارشد) : مدیریت آموزشی
مشخصات نشر
:
ساری، ۱۳۸۱
مشخصات ظاهری
:
ظ، ۱۲۲ورق:جدول، نمودار، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده : فارسی - انگلیسی
یادداشت
:
کتابنامه : ص. ۹۵- ۹۸
چکیده
:
هدف تحقق بررسی تاثیر مشارکت اولیا و مربیان در حل مشکلات آموزشی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان قائم شهر، ساری و بابل و ارائه نتایج آن به مسئولین امر و نیز اولیا و مربیان مربوطه جهت لحاظ در برنامه های آموزشی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران دبیرستان های دخترانه روزانه دولتی و غیرانتفاعی شهرستان قائم شهر، ساری ناحیه ۱ و ۲ بابل انتخاب گردیده است که مشتمل بر ۱۲۴ نفر است. روش نمونه گیری بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه و با استفاده از مقیاس نظرسنج لیکرت به دست آمده است. نتیجه گیری اینکه دیدگاه مدیران مشارکت اولیا و مربیان، در حل مشکلات آموزشی درونی نسبت به مدرسه تاثیر ندارد، بین میانگین های مورد مقایسه تفاوت معنی داری وجود دارد.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۳۲۷۶۰
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۱۴۷۲۶۸
پدیدآور
:
طاهری، علی
عنوان و نام پديدآور
:
شناسایی مشکلات ارتباطی سازمان تامین اجتماعی با خویشفرمایان ( صاحبان مشاغل آزاد )[پایاننامه]/نگارش علی طاهری ؛ استاد راهنما نسترن خواجهنوری ؛ استاد مشاور وحید عقیلی
موضوع در حیطه کارکردهای سازمان تامین اجتماعی است که اقشار مختلف و از جمله صاحبان مشاغل آزاد را تحت پوشش بیمهای قرار میدهد و به نظر میرسید که عدم همدلی و تفاهم بر روابط این دو حاکم بوده و پژوهش در جهت شناخت مشکلات ارتباطی بین سازمان و صاحبان مشاغل آزاد است.در این روش بر اساس فرمول آماری مربوطه و روش نمونهگیری تصادفی با تخصیص نسبتهای تعداد و جنسیت و نمونهگیری پرداخته شده است.با توجه به ماهیت موضوع و نیز کاربردی بودن تحقیق از روش پژوهش توصیفی در چهارچوب فرمولهای همبستگی آماری استفاده شده است.از طریق پرسشنامه محقق ساخته و با رعایت روایی و پایایی تحقیق مربوطهم مورد اندازهگیری واقع شده است.فرایند جمعآوری تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات بر اساس فرضیههای مربوطه و تنظیم پرسشنامه و با استفاده از ضرایب همبستگی مربوطه مورد بررسی و استنتاج واقع شده است.کلیه فرضیههای مطروحه در این پژوهش نتایج استخراجی از طریق ضرایب همبستگی آماری با سطح اعتبار بالا مورد تایید قرار گرفته و در همان راستا منتج به ارائه پیشنهاداتی گردیده است.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۶۶۶۱۴
شماره بازیابی
:
۵۱-۸۳۰۵۴
شماره کتابشناسی ملی
:
۲۶۰۲۴۶۸
پدیدآور
:
آقاصفی، فرزانه
عنوان و نام پديدآور
:
تاثیر روشهای آموزش راهبردهای فراشناختی و رایانهای بر کاهش مشکلات خواندن بریل [پایاننامه]/پژوهشگر فرزانه آقاصفی ؛ استاد راهنما فرناز کشاورزیارشدی ؛ استاد مشاور سوزان امامیپور.
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، گروه روانشناسی.
مشخصات نشر
:
۱۳۸۹.
مشخصات ظاهری
:
هـ، [۹۰] ورق: جدول، نمودار.
يادداشت
:
چکیده: فارسی- انگلیسی.
یادداشت
:
کتابنامه: ص. ۸۵-۸۹.
چکیده
:
هدف پژوهش مقایسه تاثیر آموزش راهبردها فراشناختی و رایانهای در کاهش مشکلات خواندن بریل است. جامعه آماری پژوهش را ۱۵ نفر از دانشآموزان نابینا از کلاس چهارم ابتدایی تا سوم راهنمایی تشکیل میدهند. نتایج نشان میدهد که میانگین نمرات خرده آزمونهای حافظهی و کسلر پس از آموزش راهبردهای فراشناختی و رایانهای افزایش داشته است. اما با گروه گواه تفاوت چندانی ندارد. همچنین آموزش راهبردهای فراشناختی و راهبردی موجب افزایش نمرات آزمون فراشناخت سوانسون شده است. راهبردهای کنترل و برنامهریزی افزایش نمرهی بیشتری نسبت به راهبرد نظمدهی داشتهاند و در نهایت آموزش این دو راهبرد باعث کاهش مشکلات خواندن بریل شدهاند ولی در مقایسه با گروه گواه تفاوت معناداری را نشان ندادهاند.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۳۸۷۹۰
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۳۲۹۱۶۲
پدیدآور
:
رضایی قلعه٬ هما
عنوان و نام پديدآور
:
بررسی تاثیرات مشارکت اولیاء و مربیان در حل مشکلات آموزشی دانشآموزان دبیرستانهای دولتی و غیردولتی شهرستان قائمشهر[پایاننامه]/ نگارنده هما رضایی قلعه ؛ استاد راهنما لینا ملکمیان ؛ استاد مشاور حیدر قجرعضدانلو
مقطع و رشته تحصیلی
:
(کارشناسی ارشد): پژوهش علوماجتماعی
مشخصات نشر
:
رودهن، ۱۳۸۷
مشخصات ظاهری
:
ط، ۱۶۴ورق:جدول، نمودار، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده: فارسی- انگلیسی
یادداشت
:
کتابنامه: ص. ۱۵۱-۱۵۶
چکیده
:
در این مطالعه به سوالات ویژه تحقیق پاسخ داده شد که آیا مشارکت اولیاء و مربیان در حل مشکلات آموزشی درون مدرسه موثر است؟ آیا مشارکت اولیاء و مربیان در حل مشکلات آموزشی بیرونی مدرسه موثر است؟ آیا بین تاثیر مشارکت اولیاء و مربیان در حل مشکلات آموزشی درون و بیرون مدرسه تفاوت وجود دارد؟ و میانگین مشارکت در دبیرستانهای دولتی و غیردولتی چقدر است؟ جامعه آماری شامل ۳۸۴ نفر از اولیاء دانشآموزان و ۳۰ نفر از مدیران دولتی و غیردولتی مدارس قائمشهر میباشند که توسط نمونهگیری خوشهای طبقهای به طور تصادفی انتخاب شدهاند. مشارکت اولیاء با مربیان با ابزار پرسشنامه و وضعیت آموزشی توسط معدل دانشآموزان به روش اسنادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که رابطه معنیداری بین مطالعه، حل مشکلات آموزشی و بهبود وضعیت آموزشی دانشآموزان با ابعاد مختلف امکانات و فضاهای آموزشی - رفاهی درون و بیرون از مدرسه، فعالیتهای فوق بر نامه درسی، روش تدریس، گروه همسالان، ادارات و رسانههای جمعی وجود دارد. مفاهیم کلیدی: ابعاد مشارکت، امکانات درونی و بیرونی مدرسه، فعالیتهای فوق برنامه درسی، روش تدریس، روابط همسالان، ادارات و سازمانها، رسانههای جمعی و وضعیت آموزشی دانشآموزان.
هدف پژوهش بررسی حوادث بعد از انقلاب مشروطیت که منجر به کودتای ۱۲۹۹ شمسی گردید و نقش کمیته آهن و چگونگی شکل گیری آن و سید ضیاءالدین طباطبایی در کودتای سوم حوت ۱۲۹۹ شمسی است روش پژوهش تاریخی بوده و آن بدین صورت است که محقق با بررسی اسناد و نتایج تارخی به دستاوردهای تازهای می رسد نتیجه کلی: با پیروزی انقلاب بلشویکی در روسیه و به سرانجام نرسیدن قرار داد ۱۹۱۹، دولت انگلستان تصمیم گرفت برای جلوگیری از نفوذ بلشویکها به ایران و هندوستان و اجرای قرارداد ۱۹۱۹ دولت مقتدری بر سرکار بیاورد که این دولت با کودتای ۱۲۹۹ تشکیل گردید و منجر به روی کار آمدن سلسله پهلوی شد
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۵۰۲۳۳
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۸۴۱۰۹۰
پدیدآور
:
احدیت، فاطمه (زهره)
عنوان و نام پديدآور
:
مطالعه مورد (بررسی یک نمونه از مشکلات خانوادگی)[پایاننامه]/تهیهکننده فاطمه (زهره) احدیت ؛ با راهنمائی خلیل مساعد.
مقطع و رشته تحصیلی
:
(کارشناسی): مشاوره و راهنمائی خانواده.
محل و سال اخذ مدرک
:
، ۱۳۵۵.
نام دانشگاه/ پژوهشگاه
:
مدرسه عالی شمیران.
مشخصات نشر
:
۱۳۵۵.
مشخصات ظاهری
:
۳۵ورق.
دسترسي به فايل تمام متن
:
برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع
شماره بازیابی
:
۵۱-۳۷۹۸۶
شماره کتابشناسی ملی
:
۱۲۸۷۱۲۴
پدیدآور
:
خانی، زهرا
عنوان و نام پديدآور
:
مقایسه راهبردهای رویارویی با فشار روانی کودکان دارای مشکلات ریاضی با کودکان دارای مشکلات خواندن[پایاننامه]/ نگارش زهرا خانی؛ استاد راهنما مجید یوسفیلویه؛ استاد مشاور کامبیز پوشنه
مقطع و رشته تحصیلی
:
(کارشناسی ارشد): روانشناسی، گرایش روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی
مشخصات نشر
:
تهران، ۱۳۸۵
مشخصات ظاهری
:
ز، [۱۷۶] ورق: جدول، نمودار، پرسشنامه
يادداشت
:
چکیده: فارسی- انگلیسی
یادداشت
:
کتابنامه: ص. ۱۶۴-۱۷۴
شناسه افزوده
:
یوسفیلویه،مجیداستاد راهنما
شناسه افزوده
:
پوشنه، کامبیز، ۱۳۴۶ - استاد مشاور
شناسه افزوده
:
دانشگاه آزاد اسلامی. واحد تهران مرکزی. دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی. گروه روانشناسی(تهران مرکزی)
چکیده
:
هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در هدف پژوهش حاضر شناخت راهبردهای رویارویی کودکان دارای اختلال در محاسبه و کودکان دارای اختلال در خواندن برای مقابله با فشارهای روانی و مقایسه این دو گروه با یکدیگر است. نمونه پژوهش متشکل از ۳۰ دانش آموز (۱۹ پسر و ۱۱ دختر) بودند که در پایه های سوم و چهارم دبستان تحصیل میکردند. روش پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی یا علی مقایسه ای است. ابزار ارزیابی سیاهه راهبردهای رویارویی کودکان (CCSC) است و جهت بررسی نتایج از تحلیل واریانس دو متغیری استفاده شود. نتایج اینکه: بین راهبردهای رویارویی کودکان اختلال خواندن در سه راهبرد فعال، اجتنابی و حواس پرتی تفاوت وجود ندارد ولی در راهبرد رویارویی حمایتی بین دو گروه تفاوت وجود دارد. علاوه بر اینکه گرایش به استفاده از راهبرد رویارویی فعال در هر دو گروه بیشتر است همچنین در مقایسه خرده مقیاسهای ده گانه دانش آموزان دارای اختلال در محاسبه و خواندن (در راهبرد حمایت متمرکز بر مسئله و راهبرد اعمال حواس پرتی) تفاوت وجود دارد.